خانه / دسته‌بندی نشده / اسپم در سئو و راه مقابله با آن

اسپم در سئو و راه مقابله با آن

اسپم در سئو چیست؟

اسپم – spam به معنی کرم و مزاحم، در همه جای دنیای الکترونیک کاربرد دارد.هر گونه فعالیت یا شیء مجازی در دنیای اینترنت که خاصیت مخرب یا مزاحم یا بیهوده داشته باشد اسپم تلقی می شود.

لینک هایی که در کامنت های وب سایت ها بی هدف و صرف ایجاد لینک ایجاد می شود یالینک های تبلیغاتی که در جاهایی که نباید درج شوند، همگی اسپم هستند.

وقتی سایتی از نظر موتور های جستجو اسپم  شناخته شود از نتایج حذف خواهد شد.همچنین وقتی سایتی اقدام به کارهایی اسپم گونه کند، مورد اخطار و تنبیه از سمت موتورهای جستجو قرار می گیرد.

spamming در سئو دارای سود است.به همین دلیل همیشه توسط عده ای استفاده می شود.برای مثال بسیاری از افراد سعی می کنند با روش های spam و کلاه سیاه سعی کنند موتور جستجو رو را فریب دهند و سایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل و موتور های جستجو به نمایش آورند.

و از طرفی دارای ضرر و ریسک بسیار بالاست.زیرا اگر روشهای اسپم توسط موتورهای جستجو تشخیص داده شوند، منجر به حذف از نتایج موتور های جستجو می شوند.

استفاده نادرست از سئو منفی برای کاهش رتبه رقبا

زمانی که این مورد برای مقابله با روش های نامناسب بهبود وب سایت در نظر گرفته شد، کمتر کسی فکر می کرد که از طرقی بتوان از آن به عنوان وسیله ای برای ضربه زدن به رقیبان استفاده کرد.
در واقع بعضی از وب مسترها از ویژگی سئو منفی برای تنزل رتبه رقبای خود استفاده کرده و با اسپم کردن سایت رقبا باعث دریافت سئو منفی آن ها شدند که این سبب کاهش رتبه آنها در موتور های جستجو شد.
پیاده کرده این کار پیچیده نیست، به عنوان نمونه با ایجاد لینک به سایت رقیب در سایت هایی است که از موتور های جستجو آن ها را به عنوان اسپم می شناسند می توان این کار را پیاده کرد.

لینک های اسپم یا لینک های بد یا دارای کیفیت پایین اگرچه میتواند در یک مدت کوتاه وب سایت شما را  برای موتورهای جستجوگر قوی کند ولی مطمئا باشید دیر یا زود باید منتظر جریمه موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل باشید گرفتن لینک زیاد برای جلب توجه موتورهای جستجوگر به سئو منفی یا سئو سیاه معروف است .

برای مقابله با سایت های اسپم در سئو چه باید کرد؟

برای بسیاری از سایت های جدید و در حال رشد اتفاق می افتد که مورد حمله لینک های اسپم قرار می گیرند. به این صورت که رقبای آن ها، سایت هایی دارند و در آن سایت ها، لینک شما را به صورت اسپم قرار می دهند. این کار برای سایت شما بسیار گران تمام می شود مخصوصا اینکه این لینک های اسپم در سئو، تعدادشان گاهی به صد ها هزار می رسد.

برای مقابله با اسپم، سایت استوری یک لیست از سایت های اسپم سئو را آماده کرده است و در همان پست آموزش داده که چگونه باید از آن استفاده کرد و از شر سایت های اسپم برای همیشه راحت شد. می توانید آن را بخوانید و استفاده کنید. به طور خلاصه باید آن لیست فایل Disavow را برای سایت خود در Google disavow tool آپلود کنید تا گوگل آن لینک ها را در رتبه بندی سایت شما تاثیر ندهد.

spam مانند داستان دزد و پلیس همیشه ادامه دارد. همانطور که در حوزه امنیت هکر ها تغییر می کنند و روش های آنها تغییر می کند و سیستم عامل هاو نرم افزار ها نیز خود را مقاوم تر و امن تر می کنند، روش های قدیمی spamming در سئو هم منسوخ می شوند و روش های جدید جایگزین می شوند.در موازات آن موتور های جستجو نیز روش های جدید را تشخیص می دهند و با آن مبارزه می کنند.محتوا، لینک،تصویر و فعالیت اسپم همیشه در سطح وب وجود دارد و خواهد داشت.تنها شکل آن تغییر می کند.

درباره‌ی google-links

حتما ببینید

چک کردن پنالتی گوگل

چک کردن پنالتی شدن سایت در گوگل با مقاله آموزشی دیگری در خدمتتون هستیم ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *