خانه / دسته‌بندی نشده / پنالتی گوگل: چرا و چگونه پنالتی گوگل را برداریم؟

پنالتی گوگل: چرا و چگونه پنالتی گوگل را برداریم؟

شاید همین الان سایت شما بسیار موفق باشد. شما نیز بسیار شاد باشید و تعداد بازدیدکنندگان شما به حداکثر میزان ممکن رسیده باشد. همین طور شما به راحتی کاربران را به مشتریان راضی تبدیل کنید که همیشه از شما خرید می کنند.


اما ناگهان یک روز … نتیجه آنالیتیک وب سایت شما را شوکه می کند. تمام آمار ترافیک وب سایت شما با سرعت زیاد در حال سقوط است! بلی، شما بعد از طی مراحل سراشیبی موفقیت دوباره با سربالایی روزهای سخت روبرو شده اید. یادتان باشد که موفقیت وب سایت همیشه پایدار نخواهد بود و بالاخره یک روز سختی ها سر راهتان پیدا می شود. اول شما نیز مثل من، فکر می کنید که اشتباه شده است، اما بعد از چندین بار بررسی، در نهایت نا امیدی، خواهید فهمید که مشکلات جدی و واقعی هستند. بلی! وب سایت شما ۲۵، ۳۰ یا حتی تا ۸۹ درصد رکود داشته است!

این آمار ناگوار، از روزها به یک هفته و سپس به هفته ها تبدیل می شود. حالا می فهمید که چه اتفاقی افتاده است، بله! گوگل به جان وب سایت شما افتاده است. شما نمی دانید مشکل از نحوه فعالیت وب سایت است یا از الگوریتم های گوگل، اما مطمئن باشید که مشکل گوگل است. حالا چه کاری می توان انجام داد؟ آیا راه حلی وجود خواهد داشت؟

شاید شما خوش شانس بودید و اشتباه شما بصورت دستی و از عملکرد شما روی وب سایت تان بوجود آمده باشد و بتوانید با بررسی ظاهری سایت، اشتباه و یا اشتباهات خود را تشخیص دهید. پس تنها کار لازم برای حل مشکل، رفع اشتباه دستی ایجاد شده خواهد بود.

کاهش ترافیک وب سایت در گوگل آنالیتیک
اما در وجه دیگر، ممکن است رکود عملکرد سایت، از تغییر الگوریتم های گوگل ناشی شود. و در این نقطه شما باید ببینید کدام الگوریتم ها تغییر پیدا کرده است و شما بر اساس تغییرات آنها عمل کنید تا دوباره به موفقیت دست پیدا کنید. البته تغییرات الگوریتم ها مدت زمانی بعد آپدیت و بروزرسانی آن ها مشخص می شوند. در ضمن اگر مشکل شما به خاطر الگوریتم پنگوئن باشد، باید مدت زمان قابل توجهی صبر کنید.
آیا پنالتی یکباره و سقوط ترافیک وب سایت شما باعث مرگ تجارت شما می شود؟

وب سایت شما به اشکال و نحوه های متفاوت پنالتی می شود. بعضی از پنالتی ها تنها بر یک یا دو صفحه از وب سایت شما تأثیر می گذارند. اما بعضی از جریمه ها باعث حذف کلمات کلیدی اصلی، یا سایر بخش های سایت شما می شوند.

پنالتی گوگل، پنالتی گوگل پاندا، پنالتی گوگل پنگوئن
اما اصلی ترین و جدی ترین جریمه حذف شدن صفحه اصلی وب سایت یا پنالتی صفحه اصلی وب سایت است. تخریب شاخص (Deindexing) یا همان جدی ترین جریمه، در واقع یعنی حذف شدن کامل صفحه اصلی وب سایت. اگر چنین پنالتی ای برای شما اجرا شود، دامنه وب سایت موجود است، اما با وارد کردن نام دومین صفحه شما را باز نکرده و صفحه خرید این دامنه را نشان می دهد! متاسفانه در بدترین وضعیت صفحه شما حتی از نتایج جست و جو نیز حذف خواهد شد.
حذف صفحه اصلی همین طور معمولا باعث تخریب شاخص کلی سایت شما نیز می شود. بنابراین اگرچه شما برای بهبود شاخص صدها صفحه و صدها روز و نیروی انسانی را سرمایه گذاری کرده اید، اما تنها به اندازه انگشتان دست صفحه برای شما باقی خواهد ماند.
مهم نیست که یک صفحه یا کلمات کلیدی حذف شده است و یا در بدترین وضعیت صفحه اصلی وب سایت شما حذف شود، در یک کلمه پنالتی شدن برابر با ضرر کردن محض است. برای بسیاری از افراد این به معنای شکست کامل تجارت خواهد بود، زیرا راه حلی برای رفع پنالتی نخواهند داشت.
بعد از پنالتی گوگل چه می شود ؟

اگر شما متوجه پنالتی گوگل شوید و بفهمید که اشتباه شما تخلف از قوانین راهبردی وبمستر گوگل بوده ، باید همه چیز را دقیقاً همه چیز را رها کرده و سریعاً آن تخلفی را که مرتکب شدید، برطرف کنید.
بعضی اوقات و تنها بعضی اوقات گوگل از پروتکلی استفاده می کند که من معمولاً آن را “اشتباه غیر عمدی” یا “هر کسی حق اشتباه دارد” می نامم. در این پروتکل دوره ای خاص برای رفع مشکلات در نظر گرفته می شود. این بدین معناست که اگر شما و تیم مدیریت وب سایت شما سهواً اشتباهی انجام داده می تواند تنها طی چند ساعت، و به سرعت اشتباه خود رفع کند.
اما اگر فرض کنیم که شما متوجه اشتباه خود نشده اید و یا نتوانید به سرعت آن را اصلاح کنید. باید بدانید که در ماه های آینده متوجه مشکلات شدیدی خواهید شد. در این مقاله نحوه نوشتن نامه عذرخواهی یا درخواست بخشش آموزش داده نمی شود و نمی توانید بعد از خواندن این مقاله لینک ها را حذف کرده یا محتوای آپلود شده در وب سایت خود را تغییر دهید. هدف این مقاله نحوه سرپا ماندن و بازگشتن به حیات وب سایت، بعد از پنالتی گوگل است.
یک سوال می پرسم، اگر زندگی شما به درآمد اینترنتی وابسته بوده و وب سایت شما بخشی مهم از این درآمد محسوب می شده، چطور می توانید از موفقیت طولانی مدت آن اطمینان حاصل کنید؟ جواب در پیدا کردن سرمایه گذاری برای سئو در روزهای سخت یا همان پنالتی گوگل نهفته است.
روزهای سخت وب سایت، یا همان روزهای تلاش برای فرار از موقعیت پنالتی

اگر شما یک مشاور سئو و بهینه سازی سایت باشید، حتما با این مسئله بسیار روبرو شده اید. بسیاری از افراد به شما مراجعه کرده و می گویند، وب سایت ما ترافیک بازدید زیادی را از دست داده است، ما به کمک نیاز داریم، اما هیچ پولی نداریم. در ضمن این مشکل به مدت یک سال ادامه داشته است. آیا می توانید به ما کمک کنید؟
مشکل اینجاست که شما می خواهید به آنها کمک کنید و برای آنها متاسفید، اما تنها کاری که می توانید برای آنها انجام دهید، ارائه چندین توصیه و پیشنهاد بدون دریافت هزینه است زیرا خود شما نیز به پول نیاز دارید و نمی توانید به طور رایگان مشکلات افراد را حل کنید. همین طور شما نمی توانید به ازای بخشی از سود نامطمئن آنها در آینده نیز برای افراد کار انجام دهید. بنابراین به عنوان مشاور سئو کاری از دست شما بر نمی آید.
پس صاحب مظلوم وب سایت چه کاری انجام دهد؟
او باید از قبل به فکر تعیین و کسب سرمایه سئو برای روزهای سخت باشد.
روی پا ایستادن دوباره و بهبود وضعیت وب سایت شما، چقدر برای شما هزینه در بر خواهد داشت؟

متاسفانه بسیاری از صاحبان وب سایتها معمولاً از روی غفلت، یا به علت استخدام کردن شرکت های سئو که اصول اخلاقی رعایت نمی کنند، به طور عمد به خود صدمه وارد می کنند.
اگر شما سایتی دارید که “باید حتما در گوگل قرار بگیرد” (مثلا سایت یک برند بزرگ)، شما بایستی از قبل خود را برای این روزهای سخت سئو آماده می کردید و سرمایه لازم را در نظر می گرفتید.
هزینه های یک وب سایت پس از پنالتی شدن

اگر شما در دنیای لینک های خطرناک تجارت می کنید، احتمالا نمی توانید هرگز سایت خود را به سلامت کامل برسانید، پس آیا شما هزینه کافی برای راه اندازی یک وب سایت جدید را دارید؟ اگر وب سایت شما بدلیل عدم رعایت قوانین درج محتوا از سوی الگوریتم گوگل پاندا پنالتی شود، آیا سرمایه لازم برای استخدام نویسندگان محتوای جدید را دارید؟ اگر سایت شما به علت استفاده از لینک های غیر طبیعی و استفاده از سئوی کلاه سیاه ها پنالتی شود، آیا فکری به حال هزینه حذف بک لینک های مخرب کرده اید؟
لیست بلند و بالایی از پنالتی ها وجود دارد، اما چند مدل رایج در پنالتی ها وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنم.
پنالتی گوگل پاندا

نوع: الگوریتم گوگل برای جستجو در محتوای وب سایت
راه حل خارج شدن از پنالتی گوگل پاندا :
استفاده از روشهای بازاریابی محتوای خوب و مفید.در بعضی مواقع شما حتی باید معماری سایت خود را کاملاً تغییر دهید تا مشکل بر طرف شود. این به معنای هزینه لازم برای توسعه و طراحی سایت و استفاده از محتوای کاملا جدید و بروز است. هر چه محتوای شما سطحی تر بوده و انعطاف پذیری سایت کمتر باشد، شما به تغییرات بیشتری نیاز دارید.
پنالتی گوگل پنگوئن

نوع: الگوریتم موتور جستجوگر گوگل در لینک های درونی و خارجی وب سایت
راه حل خارج شدن از پنالتی گوگل پنگوئن :
عدم استفاده از سئوی منفی و کلاه سیاه ، بهینه سازی لینک ها و تکست های لنگری(Anchor text). بعضی اوقات شما باید لینک های درونی، URL های داخلی و تگ ها و محتوای بروز رسانی شده دروب سایت خود قرار دهید.
هزینه: شما باید انتظار داشته باشید که به ازای کسب هر لینک خوب و مفید هزینه ای پرداخت کنید.
توجه داشته باشید که صحبت از خریداری بک لینک نیست زیرا این روش بشدت از سوی گوگل نفی شده است و باعث ضرر شدیدتری خواهد شد، بلکه هزینه مربوط به جست و جو و سایر موارد نیز می شود.). برای از بین بردن روش های ضعیف بکاربرده شده در وب سایت شده مانند لینک های اسپم شما باید هزینه داشته باشید. این هزینه به اندازه و سطح اسپم کردن بستگی دارد. یک هزینه دیگر استخدام یک متخصص سئوی جدید است تا چنین کارهایی را برای شما انجام دهد.
لینک های غیر طبیعی

راه حل رفع لینک های غیرطبیعی گرفته شده از دیگر وب سایت ها:
لینک های بد و غیر طبیعی را مشخص کرده، آنها را حذف کنید. سپس لیست انکارنامه از وجود این لینک ها تهیه کرده و درخواست بازرسی دوباره را در حساب گوگل وب مستر وب سایت برای گوگل ارسال کنید. برای حذف لینک هایی که به سایت شما وارد شده است، شما باید با مالک سایت لینک دهنده تماس گرفته و از آنها بخواهید که لینک را حذف کنند.
این کار معمولا به حداقل سه بار تماس گرفتن با مالک سایت نیاز دارید، زیرا کسی که به شما لینک داده است، معمولا نیازی ندارد لینک های خود را حذف کند، مخصوصا اگر از لینک های غیرقانونی استفاده کرده باشد. در ضمن بسیاری افراد نیز از شما برای حذف لینک پول طلب می کنند و یا اینکه از ابزار disavow tools گوگل وبمستر استفاده کنید.
در نهایت خارج شدن از پنالتی گوگل گران تمام خواهد شد

همیشه وقتی صحبت از پنالتی گوگل می شود، صاحبان وب سایت ها در مورد این صحبت می کنند که چطور سایت خود را احیا کنند ، اما به ندرت کسی پیدا می شود که هزینه واقعی جریمه شدن برای شرکت ها را شرح دهد. اگر شما از هزینه ها خبر نداشته و آماده نباشید، پنالتی شدن به معنای پایان کار وب سایت شما و شاید تجارت شماست.
بنابراین همان طور که هزینه ای را برای روزهای سخت زندگی (مثلاً خدای نکرده تصادف و سایر حوادث غیر مترقبه) در نظر می گیرید، مطمئن شوید که برای روزهای سخت سئو (پنالتی شدن وب سایت شما در گوگل) نیز هزینه ای را کنار گذاشته اید. در غیر این صورت، اگر سایت شما با گوگل به مشکل بخورد، شما در موقعیتی بسیار بد قرار می گیرید که نتیجه آن بسته شدن درهای تجارت شماست.
و اگرچه تمام ما می دانیم چنین چیزی بسیار ناعادلانه است، اما هیچ راه دیگری جز قبول این مسئله نداریم. پس بهتر است برای مقابله با چنین مسئله ای آمادگی داشته باشیم. و تنها از طریق آگاهی است که می توان به آمادگی رسید.

با آرزوی موفقیت برای صاحبان تجارت ها و کسانی که امروز نهال وب سایت خود را خواهند کاشت و همانظور که روند موفقیت وب سایت خود را نظاره می کنند، نگاهی به قوانین سئوی کلاه سفید داشته باشند تا هیچ زمان مورد جریمه از سوی گوگل قرار نگیرند.

درباره‌ی google-links

حتما ببینید

اسپم در سئو و راه مقابله با آن

اسپم در سئو چیست؟ اسپم – spam به معنی کرم و مزاحم، در همه جای …