خانه / دسته‌بندی نشده / اهمیت سئو برای کسب و کار ها

اهمیت سئو برای کسب و کار ها

در دنیای وب امروز، سئو امری است که نمی توان بی تفاوت از کنار آن رد شد. با این حال هنوز عده زیادی از وبمستر ها و صاحبان کسب و کاری که خودشان مسئولیت مدیریت وبسایتشان را دارند، به این باور نرسیده اند که باید برای سئو سایت خودشان اقدامی کرده و هزینه و زمان صرف کنند.

این مساله متاسفانه باعث می شود بسیاری از کسب و کارها با سرعت کمی رشد کنند. وبسایتی که از نعمت سئو بی نصیب است، به کندی رشد می کند و توجیح اقتصادی کار را سخت می کند.
هزینه های حفظ و نگهداری وبسایت به کنار، هزینه هایی که احتمالا برای خود کسب و کار می شود شامل دفتر، حقوق کارمندان و بسیاری موارد دیگر اگر از طریق فروش سرویس یا کالا از سایت تامین نشود، به مرور به کاهش قدرت اقتصادی سرمایه گزاران می انجامد و باعث می شود روز به روز آن تجارت یا کار ضعیف تر شود تا اینکه روزی کاملا رها شود.

اما با صرف هزینه و زمان منطقی برای سئو و بهینه سازی سایت هدف و با داشتن یک برنامه زمانی مشخص و دقیق، می توان از ایجاد این مشکلات جلوگیری کرد.

انجام سئو توسط وب مستر ها یا مدیران

مواردی نیز وجود دارند که هر وب مستر یا مدیر کسب و کاری می تواند خودش انجام دهد. در واقع بخشی از سئو را می توان در “استاندارد و بهینه طراحی کردن صفحات وب” خلاصه کرد که این کار به راحتی از وب مستر مذکور ساخته است.
به طور مثال تگ های HTML شامل H1 و H2، عنوان و بسیاری موارد دیگر در یک صفحه وب اگر به طور استاندارد “و فقط استاندارد” اجرا شوند، بخشی از سئو را در خود گنجانده اند.
همچنین برخی اقدامات سئو نیز به راحتی توسط مدیر مجموعه قابل انجام است. به طور مثال با تولید محتوای مناسب، استاندارد و غیر اسپمی به طوری که برای خوانندگان مفید باشد می توان اقدامات بسیار موثری را در این باره انجام داد. جهت اطلاعات بیشتر از سئو می توانید به سایت استوری مراجعه کنید.

در ادامه مباحثی که به راحتی توسط یک وب مستر که بر سئو کاملا مسلط نیست و همچنین یک مدیر مجموعه که اطلاعاتی از طراحی سایت ندارد، می توان به سئو داخلی اشاره کرد. بهینه سازی داخلی سایت به عبارت ساده همان طراحی استاندارد صفحات وب به طوری است که اصول کلی در آن ها رعایت شده باشد و محتوای مناسبی هم داشته باشند. مسائلی از قبیل طول محتوا، نحوه تولید محتوای با کیفیت، تصاویر و تگ های HTML، لینک سازی های داخلی و خارجی سایت و بسیاری موارد دیگر که کیفیت صفحه مورد نظر را چندین برابر می کند و باعث می شود اگر صفحه مد نظر به صفحه ۱ نرسد، لااقل در بهترین جایگاهی که می تواند قرار بگیرد. در ادامه برای بهبود نهایی و رساندن صفحه مورد نظر به صفحه و رتبه ۱ در گوگل می توان از یک مشاور و متخصص در سئو کمک گرفت؛ چرا که تمام ماجرا به تولید صفحاتی با کیفیت و رعایت نکات سئوی داخلی سایت خلاصه نمی شود.

همچنین اگر علاقه مند به دانستن بیشتر از سئو داخلی سایت هستید، می توانید به این پست مراجعه کنید. زحمت ترجمه آن با خودتان.

و به علاوه ممکن است با خواندن این پست این سوال برایتان ایجاد شود که یک متخصص سئو علاوه بر اینکه موارد سئو داخلی صفحه را در نظر می گیرد، چه اقداماتی انجام می دهد که یک وب مستر یا مدیر کسب و کار آن ها را در ابتدا نمی داند؟

خوشحالم که بگویم می توانید با کمی جستجو در اینترنت و به خصوص در مقالات انگلیسی، اطلاعات زیادی از سئو کسب کنید. و باز هم اگر وقت انجام این کار را ندارید توصیه می کنم از یک مشاوره سئو کمک بگیرید. چرا که این کار ممکن است هفته ها، ماه ها و یا حتی سال ها زمان ببرد تا به یک سئو کار قابل تبدیل شوید.

درباره‌ی google-links

حتما ببینید

اسپم در سئو و راه مقابله با آن

اسپم در سئو چیست؟ اسپم – spam به معنی کرم و مزاحم، در همه جای …