خانه / دسته‌بندی نشده / تاثیر بک لینک در سئو

تاثیر بک لینک در سئو

چرا داشتن لینک در سئو مهم است؟

در این پست قصد داریم تاثیر وجود بک لینک را در سئو بررسی کنیم و ببینیم چرا بک لینک برای گوگل مهم است؟

برای چند دقیقه سایتی که روی آن سئو کار می کنید را کنار بگذارید و خود را جای گوگل بگذارید. شما با تعداد بیشماری سایت روبرو هستید که باید بدون اینکه بتوانید محتوای آن ها را بفهمید، تشخیص دهید کدام یک بهتر و کدام ضعیف تر هستند؟ در واقع باید بهتر ها را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر و آنهایی که ضعیفتر هستند را پایینتر قرار دهید. برای این کار از چه روشی استفاده می کنید؟

فرض کنید به جای تلاش برای رتبه دادن به سایت ها، به خواستگاری بروید. احتمالا یکی از بهترین روش هایی که خانواده عروس ( یا داماد ) را بشناسید، این است که ببینید دوستان، همسایگان و آشنایان درباره آن ها چه نظری دارند.

بک لینک درست مانند نظراتی است که آشنایان و سایرین درباره خانواده عروس می دهند. هرچه افراد بیشتری خانواده عروس را به نیکی بشناسند، احتمال اینکه خانواده خوبی باشند بیشتر است. و دقیقا هرچه تعداد بک لینک های یک سایت بیشتر باشد ( بک لینک های خوب؛ درست مانند نظرات خوب ! ) نشان از این دارد که سایت مورد نظر معتبر تر است.

با این فلسفه و اساس، گوگل از لینک ها به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور های موثر در سئو نام می برد. اما گفته شد بک لینک خوب ! یعنی بک لینک بد و مضر هم داریم.

چه بک لینکی خوب است؟

گوگل هیچگاه مستقیما درباره اینکه چه بک لینکی خوب است نظری نداده است چرا که اساسا با بک لینک مخالف است. اما بسیاری از سئو کاران بک لینک را بخش جدایی ناپذیر سئو می دانند. حالا که قصد خرید بک لینک دارید، چه ویژگی هایی را باید در نظر داشته باشید؟

تعداد بیشتر، تاثیر بالاتر

اولین عامل مهم در تهیه بک لینک، تعداد آن است. اگر شما در یک سایت لینک داشته باشید خیلی فرق می کند با اینکه در ۲۰۰ سایت بک لینک بخرید.

موضوع سایت بک لینک

سایتی که در آن بک لینک قرار می دهید، خیلی بهتر است اگر موضوعی مطابق یا نزدیک و مرتبط با موضوع کلی سایت شما داشته باشد. مثلا اگر قصد خرید بک لینک برای یک سایت گردشگری دارید، وبسایت ها و وبلاگ هایی با موضوعات گردشگری، مسافرتی، توریستی، اطلاعات کشور های مختلف و موضوعاتی از این قبیل یک مزیت محسوب می شوند. در مرحله بعدی، سایت هایی که بیوگرافی توریست های بزرگ را نوشته اند و به همین ترتیب، هرچقدر از موضوع اصلی فاصله می گیرید، بک لینک اثر کمتری می گذارد.

میزان پست ها و دوره به روز رسانی سایت های بک لینک

اگر یک سایتی مرتبا به روز شود و در بازه های زمانی نسبتا منظم، محتوا و پست هایی به آن اضافه شوند، سایت بهتری برای بک لینک است نسبت به سایتی که محتوای آن در بازه های خیلی طولانی زمانی هم به روز نمی شود و تعداد صفحات کمی دارد.

در حالت کلی، هرچقدر سایتی که در آن بک لینک قرار می گیرد “قوی تر” و “معتبر تر” باشد، برای سئو سایت هدف بهتر است.

درباره‌ی google-links

حتما ببینید

اسپم در سئو و راه مقابله با آن

اسپم در سئو چیست؟ اسپم – spam به معنی کرم و مزاحم، در همه جای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *